check
מסגרת הלימודים | החוג ללימודים רומאניים

מסגרת הלימודים

צרו קשר

דוא"ל החוג: romance.studies@mail.huji.ac.il

מזכירות החוג: גב' דינה בלוסטוצקי
חדר 45404, שעות קבלה: א' 14:30-11:30, ב'-ה' 13:00-10:00
  dinab@savion.huji.ac.il
טלפון: 02-5883616

ראש החוג ויועצת לימודים: ד״ר יונה הנהרט-מרמור
yona.hanhart-marmor@mail.huji.ac.il

מתעניינים בחוג? השאירו פרטים כאן ונחזור אליכם

2
1

 

על מסגרת הלימודים בחוג

 

החוג ללימודים רומאנים באוניברסיטה העברית מכשיר את תלמידיו באופן מקיף לידיעת השפות, הספרויות וההיסטוריה של איטליה וצרפת. הכשרה זו כוללת חיבור של לימודי הספרות לסוגיות רחבות ומרכזיות בתחומים אקדמיים אחרים, מתוך מחויבות לאינטרדיסציפלינריות; מחויבות הניכרת במיוחד בעבודתם של מורי החוג בהוראה ובמחקר, המשלבת בתוכה, לצד הספרות, היסטוריה, תיאוריה ביקורתית ופילוסופיה קונטיננטלית. מסורת זו של חקר היחסים בין ספרות ומרחבים תרבותיים אחרים מעניקה לתלמידי החוג ללימודים רומאנים באוניברסיטה העברית מבט חד וייחודי על חשיבותם של מדעי הרוח כיום.

הסיפוק של מענה מיטבי לצרכיהם של התלמידים לתואר בוגר ולתארים מתקדמים נמצא בראש מעייניו של סגל החוג. עקב כך, החוג מציע לתלמידיו – בין אם הם מעוניינים בלימודי צרפת ובין אם הם מעוניינים בלימודי איטליה – הזדמנות לשלב במסגרת לימודיהם שיעורי שפה ברמות שונות ושיעורים רבים ומגוונים על שתי התרבויות מפרספקטיבה ספרותית, היסטורית ואינטלקטואלית.  התכנית לתואר בוגר בצרפתית ואיטלקית, על כן, מכוננת בסיס יציב לקראת לימודים מתקדמים בספרות או בהיסטוריה, המתקיימים גם בתוך החוג במסגרת תכניות אישיות, מותאמות ומגוונות.

שנתון החוג מותאם לתלמידים עם רמות שונות של שליטה בשפה הצרפתית והאיטלקית ותחומי עניין שונים. לצד ההוראה בהרצאות וסמינרים, החוג מבקש לקדם הבנה תרבותית ודיאלוג בדרכים נוספות כמו קבוצות השיחה המתקיימות בפגישות 'השולחן האיטלקי' ו'השולחן הצרפתי'. בנוסף לכך, החוג אחראי על הענקת מלגות לתואר בוגר ללימודי שפה בפאריס, רומא וסיינה, המאפשרים הטמעה משמעותית של התלמיד בהווי התרבותי של איטליה וצרפת. במהלך שנת הלימודים, אף מוזמנים מרצים אורחים ללימודים איטלקיים וצרפתיים על־מנת לשמר סדר יום עשיר באירועים מחוץ למערך השיעורים הרגיל. עבור תלמידים המעוניינים בלימודים בחו"ל, החוג ממלא גם תפקיד חשוב בתכנית אראסמוס (Erasmus) לחילופי תלמידים באיטליה וצרפת. תכניות אלה, הפתוחות לכל התלמידים שהשלימו את ההכשרה הלשונית הדרושה, מרחיבות את הספקטרום החינוכי הרבה מעבר לכיתות ולספרי העיון, ומספקות לתלמידים חוויה תרבותית שלא תסולא בפז.

 

מידע נוסף על אודות תוכנית הלימודים לתואר בוגר

פירוט מבנה הלימודים לתואר בוגר