check
גב' רשל לסקר-פלדמן | החוג ללימודים רומאניים

Filter By

צרו קשר

דוא"ל החוג: romance.studies@mail.huji.ac.il

מזכירות החוג: גב' דינה בלוסטוצקי
חדר 45404, שעות קבלה: א' 14:30-11:30, ב'-ה' 13:00-10:00
  dinab@savion.huji.ac.il
טלפון: 02-5883616

ראש החוג ויועצת לימודים: ד״ר יונה הנהרט-מרמור
yona.hanhart-marmor@mail.huji.ac.il

מתעניינים בחוג? השאירו פרטים כאן ונחזור אליכם

גב' רשל לסקר-פלדמן

רשל לסקר-פלדמן
גב'
רשל
לסקר-פלדמן
אני מלמדת צרפתית (בחוג לצרפתית ואחר כך חוג ללימודים רומנים ולטינו-אמריקיים) באוניברסיטה העברית מאז 1990. אני מלמדת צרפתית כשפה זרה (מתחילים ומתקדמים) וקורסים בקריאת טקסטים ובשפה מדוברת. ניסיוני המקצועי בהוראה והידע שלי בתיאטרון (ניהלתי את התיאטרון הצרפתי Théâtr’Acte), בספרות, בפילוסופיה ובפסיכואנליזה, מעניקים לפדגוגיה שלי הביט חופשי של משחק שמושך ומסקרן את הסטודנטים.
בקורס למתחילים הגישה הלשונית היא גלובלית, וכוללת פרוזודיה, תחביר, והבעה בעל-פה, יחד עם דיקדוק וסמנטיקה.
בקורס למתקדמים, ההיבט התרבותי זוכה למקום מועדף. בניתי את הקורס לפי תימות מסוימות, כאשר כל תימה מועברת באמצעות טקסטים שונים – ספרותיים, פילוסופיים, פובלציסטיקה, שירים, תיאטרון– ובצפיה לסרטים והקשבה לשירים ולהרצאות. הזמנתי לכיתה את סבין היונג (מתרגמת, סופרת ומשוררת), ג'קי פלדמן (פרופסור באנתרופולוגיה), שושנה מרזל (מומחית באופנה) ודלפין הורווילאר (רבה וסופרת). בניתי חוברת "מודולרית" שמאפשרת לי להשתמש במספר טקסטים חדשים כל שנה (ושמחירו נשאר בהשיג ידם של הסטודנטים). הדיקדוק נלמד ככלי פרקטי ומעשיר את השפה ולא כמטרה לעצמה.
על פי הגישה האישית שפיתחתי בקורס לקריאת טקסטים, מתחילים בקריאת שירה קלסית הבנויה בדגם ה"אלקסנדרין". הקצב וההפסקות לנשימה מפגישים את הסטודנט עם הפרוזודיה של המשפט הצרפתי ומאפשרים את הבנתו ביתר קלות.
הקורס בשפה מדוברת מבוסס כולו על תרגילי דרמה. השימוש בתיאטרון כטכניקה ללימוד שפה זרה מוכר מזה זמן רב (ראה את המאמר שלי בנושא: https://journal.lib.uoguelph.ca/index.php/nrsc/issue/view/189). התיאטרון עוזר לגבש את הקבוצה, מפתח דמוי עצמי חיובי, ומגרה. התיאטרון הופך את השפה הצרפתית לא רק לכלי לתקשורת, אלא לביטוי עצמי יצירתי. לעתים קרובות, מעלים הצגה לקראת סוף השנה. הצגה זו מעניקה לסטודנטים הנאה רבה. כחלק מפרויקט התיאטרון, הוזמנתי לצרפת עם הכיתה כדי להציג מחזה שכתבתי בהשראת הסטודנטים. עם Nous Autres הצגנו בדיג'ון ובפריז ב La Cartoucherie במרס 2016.
אני בעלת תואר מ.א. בספרות צרפתית מהאוניברסיטה העברית (1996) (תיזה: "צחוק כעיקרון השבר בתיאטרון אבנט-גרד"), ותואר מ.א. בפסיכואנליזה מאניברסיטת דידרו, פריז (2014) (תיזה: "האני על גבול המשחק בתיאטרון"). אני גם בעלת תעודה בפסיכודרמה מסמינר הקיבוצים (2000), ותעודת הוראה מטעם האוניברסיטה העברית (1983)